Sunday, May 10, 2009

Habis da...SBE

Salam...hmm..dah habis dah SBE dah..
setelah dok kat skolah selama 10 hari nih..opps..9 hari nih mcm2 pengalaman yang telah aku dapat..
seronok lah mengajar..or maybe coz baru lagik kot...bayangkan if dah dekat 10 tahun mengajar...mesti penat kan?..

:: SK Convent Btworth ::

masa 1st 1 week tuh mmg agak bosan sket lah..coz not so many things to do..but after masuk 2nd week..barulah mcm happening sket..ehehe


Hmm...mcm byk nak citer..tp otak agak bekulah sekarang..huhuhu

Haa..aku skrg nih masih lagi batuk2 lagik..aku selamat laa...(x da selsema t**t lagi..huhu..mintak dijauhkan)..aku dah batuk almost 2 weeks now..jap..add 1 more weeks to it..3 weeks in total. Huhuhu..penat giler time malam nak tdo coz ko akan batuk jer..tekak tuh mcm gatal giler aa...rasa mcm nak kuarkan kerongkong n garu jer..huhuhu..but i know i can't.



Aku dah g klinik dah...doc tuh ckp skrg tgh musim pon org batuk2 nih..so dia bg aku ubat batuk utk mencairkan kahak, n aku mintak doc to prescribe me ubat yg aku leh telan malam2 pastu tido x ingat dunia coz dah almost 3 days aku x pat tdo lena..batuk 24hrs..huhuhu.

So..doc pon bglah ubat tuh..but can eat only at night la..n sebiji jer skali..mcm drugs la plaks..eheheh.

So..hari selasa aku, layhoon ngan fain masuk kelas tgk cara2 Pn Desirani mengajar..how she manage the class..the task..how she give the task..sumer2 lah. Then on wed plak, aku ngan Fain kene mengajar dlm kelas yg sama plaks...huhuhu...kami ngajar about transportations...besh2..budak2 mmg baik jer..dgr cakap..very active..when we asked questions...they all berebut raised thier hands..n sampai kesian plaks rasernyer if x bg peluang kat bdk2 lain yg nak jawab. Pastu..kami masuk kelas tahun 6, tgk how our Panitia BI, Pn Lee Chai Kin mengajar plaks..dia wat listening and speaking..then on Thursday plak..
Kwang3x...

Kami sumer d beri peluang menjaga kelas relief...coz mmg sek tuh x cukup dah cikgu2 nak handle class coz most of the teachers ada kursus n cuti. Then, aku ngan layhoon dpt kelas 5 Mahir, kelas no 2..so kami sumer bagi kerja2 latihan kat derang in class..bincang psl worksheet..okeh lah jugak..1 hr kan?.

Then on Friday...kami nih d beri again kelas relief..besh laa...ehehe..dpt masuk kelas tahun 6 plak..kelas 6 Berjaya....kelas yg ke-3...most of them x lah expert speaking..hanya yg certain2 jer..then aku ngan layhoon x wat latihan pon..coz comform derang pon dah bosan kan?...so kami sumer wat ala2 aktiviti yg menguji minda..ehehe

Soalan2 yg ala2 IQ test..kami bagi 3 soalan..then suruh derang jawab...derang for 1st q tuh..kira takes time la nak jwb sbb lama kot x asah minda..ehehhe..then 2nd tuh dah kira okeh la jawab..eehehe..then, for the last Q..kami bagi jwpn...sbb time's up dah.
Tp mmgla...kelas 1 hr mmg x terasa cepat masa berlalu...sekejap jeer dah 1 hr..kene kuar kelas..then suruh derang line up..kemas kelas..then balik..

by the time nak balik tuh la...ramai bdk2 yg amek autograph kami2 nih..ehehe..mcm artish..sampai aku siap kata.."if u want my sign, u guys have to pay 10 cent for it..ahaha"....jahat x?..
then..salam2 ngan cikgu2 tuh sumer..tanda selamat tinggal n terima kasih...then bila on da way dah nak turun..kami sumer kene sekat..tulis autograph jugak..



aku dpt lah 5 bunga..'selamat Hari Guru' dari 2 org murid thn 1 (comey!!!) n 2 from yr 4 and 1 from yr 5..bagusnya..tup2 dpt hadiah hari guru..huhu..tuh yg untung jd cikgu nih..ehehehe...

Yg tahun 1 tuh nk bagi bunga pon takut2..."bagilah..bagilah.."kata kwn derang..ehehe...comey sngt!!...

Pastu...hr minggu nih..aku ngan osmet g makan kat Island Red Cafe kat Perda..kami nk makan western..ehehe..kenyang giler aku makan..

N my batuk still ada..huhu..derang2 sumer minum air yg sedap2..aku jugak minum air teh dlm cup..huwaaaaaa....

rindunya air ais..ehehe..

esok bermulalah kelas balik...huhu..akan berjumpa kwn2 kelas balik...huhuhu...
we have around 3 weeks before we all going for our practicum...huhu..still mcm x clear tmpt tuh kat ner..kalo ikut yg d beritahu..aku ngan k.Husna..kene g SK Pengkalan Hulu Luar..kat Grik..
but incase lah ada pertukaran terakhir..huhuhu...

so..esok clas...assignment berlambak x siap nak kene hantar b4 cuti nih..huhuhu..3 weeks to do all the stuff..siap kene wat micro teaching lagik..alone..huhuhu...
berdebar la plaks rasernyer..

ganbatte!!!

No comments: