Sunday, May 24, 2009

Berjalan seharian...

Salam..
semalam aku ingat nak tulis..tp mcm mengantuk plaks..ehehe
so..aku tulis lah hari nih..

Hmm..smlm kami ber3 (aku, k.Husna ngan Fain) g Pengkalan Hulu. Y??..
becoz nak tgk kwsan sekolah n at the same time nak cari umah sewe...

Kami bertolak around kol 6.45 pagi atas nasihat Kak Ti (our dorm-mate) yg kata jln tuh byk kndran berat n jauh lah jugak..So..kami pon bertolak lah seawal time tuh..(acc nak g kol 8.30 pg..tp aku lmbt..huhuhu..)

So..g sana wif my car n..mula2 tuh nak isi minyak..since arah tuh x da stesen Petronas...so..kami masuk area Kulim sbb nak cari gas station. Then teruskan perjalanan..

Nak ke sana..kami ikut laluan ke arah Baling..folo jelah..straight......sampai arah Baling..then ikut signboard ke Pengkalan Hulu. Singgah kat Baling sat..beli makanan..beli nasik lemak ngan kuih..buat bekalan makan dlm kete..lapa la weih..sbb bgn awal..x mkn paper pown..huhuh..

Then..kami meneruskan perjalanan..x lah jauh sngt..ehehe..adalah sket scene aku membreak agak mendebarkan mereka ber2..ehehe..sbb mana tau tgh2 area jln ala2 hiway tuh ada traffic light..dah la turun bukit..saba jelah...Tapi kami manage..oppss..aku manage break..n selamat kami..ehehe...(berhati2 d jln raya arfah..:D )

Then..kami pon terus jelah ke arah Pengkalan Hulu..then nampak signboard Grik ngan Baling..dah konpius nak ikut arah mana..so coll lah Pak Yad..dia kata ikut Baling...kalo ikut Grik jauh..Then kami pon ikutlah Baling.
Then..sampai area tuh..nampak pekan kecil yg x kecil sngt..besa lah jugak...siap ada pusat karaoke..eheheh..ada BSN (tuh yg penting tuh)...n mcm ada tulis KFC..tp x jumpa carik..ahahha..
Pekan dia menarik lah jugak..kwasan tuh byk perumahan...tp sumer dah fully loaded..

Mula2 sampai sek SK Kuak Luar..tgk2 sek tuh dr luar..mak aii..besa..huhuhu...kene pakai kasut flat nih..x leh dah pakai heels..mampuih kaki den..huhuhu...Then..terus dlm sket..nampak kuaters guru..situ mebi Fain ngan yaty dok..then..cariklah SK Kuak Hulu...then...lalu dalam lagik..skali turun bukit mcm curam sket (ingat dah salah masuk jln ke Thai jer)..then nampak sekolah SK Kuak Hulu...alamak..sek dia kecik jer..tp nak masuk sek tuh..jalan..ala2 curam..n 1 kete jer leh masuk at satu masa..kene reverselah dulu kiranya...

Then..dah tgk2...nak lah g carik umah sewe...g kwsan perumahan kat dpn SK Kuak Luar tuh...ada makcik jual nasik lemak..pon tanya lah dia..tp segan nak tanya terus..pura2 lah beli makanan ngan kuih (dlm hati fikir..kalo setiap kali tanya nak kene beli..berapa byklah mknan kita ada nnt..ehehe)..makcik tuh kata..'sini susah nak carik umah sewe..slalu x cukup rumah adalah...kalo adapon yg nak kuar..awal2 dah org lain amek'...Adeh..susah nih jwbnyer..huhuhuhu

Then col Cikgu pembimbing kami..En. Ahmad Badawi (bkn bapa ex-PM kita yer...eheheh)...di kata g carik kat area Meranti..pastu dia bg no YDP PIBG SK Kuak Luar..mintak tlg dia carikkan coz dia kat Gerik skrg..

So..kami g Meranti dulu..x jumpa..tp ada akk tuh bagi no utk bilik sewe..bkn rumah la..mcm dah agak sedih jugak..pastu g lah col en YDP PIBG nih..(Ustaz Syukur)..dia bgtau dia akan tlg..dia jumpa kat dpn sek skrg..(ada scene menarik..eheheh..hanya org tuh ja tau..)..pastu..masa jumpa tuh..dia bgtau dia ada 2 pilihan..samada nak bilik atau nak rumah sewe....so..kami g tgk bilik tuh dulu..
skali masa sampai area bilik tuh..dia kata langkah kanan..ada makcik (Mak Teh) nih kata boleh sewakan umah dia..(fully furnished kecuali x da TV ngan dapur jer)...sbb kami 3 bln jer kan..so..dia kata just nak bg ada org dok umah tuh jer...Alhamdulillah sngt2..mudah urusan kami..Pastu kira kompomlah ngan dia...yezzaa...dah selesai 1 kerisauan..

Then kami pon berangkatlah balik...ondaway tuh singgah makan kat kedai Ikan bakar..(ada org tuh nak sangt..kenelah i u-turn..ehehe)..makan ikan bakar..(mcm trasa d ketuk jer..huhuhu..)..tp okeh lah jugak..not so very bad..
Aku col abg aku ingat nak g tanya dia tmpt mkn ikan bakar yg dia slalu bwk tuh..dia bgtau aku..then ingat nak g ajak member 1 hr nnt lah..eheheh...sedap mkn situ..kat area sg dua tuh..mmg memenuhi citarasa kampung lah if ada yg suka mkn...aku mkn bakar2 jer..eehehe..

Pas2..kami sumer ingat nak balik..skali Fain kata..'Jom g Padang Besar'...aku tanyalah 'Nak ker?..boleh ker nih?' Pastu k.husna kata 'I ikut jer tukang bawak kete nih'...then kamipun g lah ke Padang Besa...

Jauh gaks lah..dr arah Grik Perak..nak ke arah Changlun tuh...ratus gaks aa km tuh. Tuh pon aku col akk aku tanya arah jalan..sbb mcm terlupa sket dah..then kami berjaya gaks sampai..eheheh..
Aku beli 2 bntal Lvp..penat tawar kat auntie tuh..huhuhu...dia bg 28 gaks..sib baik dpt 2 bntal..ada lam kete aku letak..eheheh..

Then beli brooch lagik...4 pin, 10 hinggit then beli lagik bj Lvp...warna Itam plaks..huhu..nih yg lemah kalo g sana..suka sngt tgk brg Lvp..godaan sungguh...huhuhu..B4 balik..g makan laksa kat situ...n balik lah akhirnya..dlm kol 4 lebih laa..bertolak..

Masa nak balik tuh..sempat singgah satu tmpt nih...dia punya scenary cantik (bg aku lah..) amek gamba..coz selama nih aku mmg nak singgah situ..tp mesti terlupa..huhuhuhu...dapatlah beberapa keping..eheheh

:: Nie lah tmpt tuh.. ::


:: Kami ber3..::

Balik sempat singgah tgk bangunan Politeknik Arau..cantik..eheh..masa masuk tuh mcm ala2 seludup..lalu jer..x berenti pon dpn pak guard..slow jer..ehehe..
g parking..then amek gamba..ahahah (mcm apa jer..:) ) Then masuk kete..balik ke tmpt asal..ahahahha


:: Dpn bgnan Politek Arau ::

Pastu..balik ler kami ke IPTB yg terchenta..nampak jer tangki air..huhuhu..assignment RPH Mr Raja x buat lagik...ahahha..

Malam tuh aku tdo agak awal lah gaks..kol 10 lebih..ehehehpenat maa...tp mcm penat tp susah nak tdo plaks..terjaga kol 3 lebih pagi..eheheh

Skrg dah ahad..aku ada keje nak buat..huhuhu..buatlah keje sblom anda d kerjakan..ehehhee
Okehlaa...sambung len kali k..

Opps..b4 terlupa..mingu dpn nak balik dah..either on saturday or friday..still thinking...huhuhu...

okeh..bubye..salam..

No comments: