Saturday, December 27, 2008

Kenduri kawen...jauhnyerrrrr....

Assalamualaikum...selamat sejahtera..

Hmm..hr nih aper ek..
hr nih g kenduri kawen jer...tp seharian lah..
Mula2 mak kejut bangun kol 8.30 pagi..eeheh..sbb kata nak g bertolak kol 9.30..pastu terlena jap..kol 9 br sedar..
terus aa bgn2 gosok baju. Gosok bj mak jugak..sbb mak pon nak g kenduri jugak ngan abah kat Smban. Aku g kenduri ngan akk aku n her friends kat area felda Palong, N9 jugak.

So, mula2 ingat nak g ngan kete k.long, pastu dok pikir2..g nek kete aku lah. Then akk aku bawak g sana...jalan punyalah jem..nak sampai ke tol sg besi..jem..then nak ke smban..pon jem..nak ke nilai pon jem..mak call (derang bertolak awal 30 min dr ktorng) kata ada eksiden kat rnr nilai. Masa ktorng sampai situ..x da pon sisa2 eksiden..tp jlan tuh still jem jugak.
Ktorng kuar kat tol Senawang, n then masuk ke arah Kuala Pilah..ke arah Bndr Seri Jempol. Then terus direct ke Gugusan Felda Palong...jauhnyer...dekat 4 jam..sbb jem jalan kan..
huhu....sian laks akk aku yg bwk kete tuh...dah aa kete aku kan..dia kureng biasa sket.


Then..kat umah pengantih tuh, ktorng makan nasik minyak, lauk ayam grng, ada perut masak sayur kacang (wat style kering), daging masak gulai lemak ngan sayur nenes..okeh aa jugak makan dia..kira masakan kampung aa terasa tuh. Then..pas makan2..dok tangkap2 gamba sket..then beransur lah..Time makan tuh..sumer pakat amek lauk..byk2..lapa woo...
Bayangkan dr kol 10.30 bertolak..kol 2.30 sampai..mau x kebulur kami nih..ahahah

Then balik, aku yg bawak kete..so aku nih kan kaki rempit sket..aku pon bwk aa style biasa aku bwk..sbb jalan tuh aku dah pernah lalu b4 nih (g konvensyen ICT kat bndr sri jempol - GITN)...so kira okeh la.

Balik singgah anta kwn akk aku tuh berdua n then aku ngan akk aku g Mekdi..aku nak beli prosperity bege...ehehe..nak beli flurry..tp dia kata eskrem dah abis..cess...x pat aku nak mkn flurry tuh.

Then ktorng sampai dlm 7.30 ptg..penat gaks aa...huhu..skrag aku ngadap komputer..dok pikir esok dah ahad. lama jugak minggu nih aku balik ek..mana x nyer..dr khamis - isnin...ehehe...

Wokeh la..skrg aku rasa aku suka jugak time2 mcm nih..single..not thinking about others..tp ada masanya aku rasa sunyi jugak..tp x pelah..live life to the fullest!!!

Its all bout me n me only..ehehe...

No comments: