Friday, April 24, 2009

:: Rest mode ::

Salam...hello..lama x menulis balik..bz la rasernyer..
too many things to tell u guys...huhuhu..byk sngt aktiviti yang dah d lakukan oleh diri nie sampai x tertulis..
mcm penat jer nnt nak menaip nih..huhuhu..

okeh ek..nak citer ikut turutan lah..ehehe

Mula2...lepas jer abis cuti balik minggu tuh...kami dah kene g kem perkhemahan pengakap..ehehe. Besh sngt..but tmpt dia mmg mencabr minda dan fizikal lah wa ckp lu..ehehe
Kami sumer kene g perkhemahan unit uniform..(aku, fain, perakash, priya :pengakap)
camping kat Batu Kurau..kat Perak. Tempat tuh agak kecik la..x baper sesuai sngt tmpt utk camping..but still okeh la jugak..ada basic needs..surau, toilet, dewan..okeh la kan..hehe..
Tp aku tdo kat dlm dewan..coz air masuk tent..jd all ladies tdo dlm dewan..yg tmpt kering sket tuh..tdo lah dlm tent. But mostly kene tdo luar la..lepak surau lah...dewan lah..bilik2 yg ada dkt area tuh. Hujan lebat setiap hari..huhuhu..penat taw nak jln dlm lecak..aku tdo kol 12 n bgn kol 4 setiap hari..penat giler...pastu ada seminar n nak masak lagik..kawad lagik...ada test lagik. huhuhu.....jalan dlm lecak tuh dah baper kali dok kene gigit pacat. Dulu aku takut..skrg nampak pacat kat kaki jer..selamba jer tarik pakai tgn..ahaha..I'm not afraid of it anymore..ehehe. Ktorng seronok coz ada nyanyian..wat drama lagik...and lastly..dpt lah naik pangkat jd pemimpin pengakap kanak2..ehehe. X sabar nak pakai wogel tayang kat adik2 PISMP..ehehe..derang lom lagik dpt..ehehe..jahat x? N 1 more secret..eheh..aku pakai baju seragam pengakap tuh..4 hari x basuh..ahahah..but kami sumer pon mcm tuh..'wangi' sumer sama..ahahaha...but apa pedulik..ada kami kesah?..ahahaha..lect pon terima jelah..ehehe


Then, after camping 4 hari 3 mlm yg memenatkan tuh..balik..mmg tdo jelah...basuh baju sampai 3 baldi..huhuh..kasut pon dah macam aper jer..penuh selut..kasut tuh pon sampai skrg x basuh2 lagik..ahah..penat abah belanja kasut tuh.

Then..after camping tuh..kene wat pameran utk subj Pendiidikan Negara Bangsa (PNB) ktorng buat psl Kesultanan Melayu Melaka. Tp sblom tuh..aku ngan k.Husna g Island on sunday. G sana coz nak nak g pc fair dia. dia wat kat PISA...mula2 round tuh nak carik parking sampai 3 kali round baru jumper. Tuh pon agak ceruk gaks laa...so..aku g sana beli celcom broadband ngan k.Husna. Ktorng g beli..reger dia dlm 188 + 68(monthly) nih no contract..then dpt t-shirt celcom n 1 headset bluetooth dr dia. Kira okeh gaks aa kan?...
G island nek jambatan...then aku balik nek feri..ehehe. Siap tepon kak Zehan lagik..tanya mcm ner nak g arah feri. Maklumlah..degil..ehehe..nak jugak nek feri..eheheh...at last..berjaya nek feri gaks..1st time bwk kete nek feri..

Pastu..masa pameran PNB plaks..mula2 wat kat seblah dewan..kat luar..pastu x jd sbb hujan lebat giler...n angin sumer..byk yg setup mlm tuh tumbang..so d pindahkan ke library. Sib baik gaks kan..situ ber air-cond..ahahah..kalo lah kene jaga booth time tgh2 hari..mau giler berwap..ahahah.



Pastu ramai lect yg sibuk berconvo...maklumlah convocation IPTB. Byk kelas x da..kira minggu lepas mcm super duper free lah kiranya. Hanya ada certain klas jer yg ada. So kami byk lepak library lah round tmpt2 booth lain. Then hari khamis pg tuh..awal2 bkk booth sbb ramai yg nak balik dah time tuh. Sbb hari jumaat cuti..then khamis tgh hr ramai dah balik. Aku jer dok lepak lagik kat maktab nih..aku x balik lah..malas plaks rasernyer...n coz mcm nak berongeng wif my dormmate..eheh.

Tp esok kot baru start..since smlm dia g Kuala Nerang...n hr nih baru balik...so mebi esok br leh jalan2 kot..assignment pon nak kene setelkan sket lagik..senang nnt pas naik sem kan?..
okeh la..aku nak kene g SBE (School based experience) mingggu depan nih..start hr isnin nih..wif lay Hoon ngan Fain kat SK Convent Butterworth.
Aku praktikum kat SK Pengkalan Hulu Luar, Grik..so..adik2 sek tuh..nntkan kemunculan cikgu comel nih ek..ahahaha...
Lupa laks..hr Khamis rituh..aku g try men Paintball...adik2 PISMP yg anjurkan..besh2..aku try shoot target ngan men pair ngan Lay Hoon...ehehe..mcm men perang2 laks..besh sngt....mcm dah nak ketagih la plaks..tp sori sngt Lay Hoon..huhu..sian dia kene tembak ngan aku..lebam lutut dia..so..it means that i'm the winner..ehehehe...








OKeh la..penat tgn aku tulis..mcm dah panjang jer rasernyer..ehehe..utk gamba2 aku..korang leh tgk kat friendster aku...

http://profiles.friendster.com/feria

okeh la...bubye..assalamualaikum..daa

No comments: