Friday, February 19, 2010

School Holidays...

Salam...

Now masih lagi dalam mood bercuti...
n guess what..i'm now already in Rengit...ehehe

Balik dari Friday..until Thursday..kira baper hari ek? hmm..7 days la jugak dok rumah..

balik to Rengit awal since driving..n skali ngan my housemate..K.Haida..
Guess what, abg dia duduk at Apartment Fiona..just around 5 mins from my house..ahaha..
dekat jer ruper2nyer..

Hmm..sepanjang bercuti..my schedule fully pack..eheh

let me stori lah ek..

Khamis sampai dah dalam 9 pm..so..x da lah byk sngt yg akan d buat kan?..Makan malam mama masak..yay!!..my fav...

Asam Pedas Ikan Pari


So..hari Sabtu dah start my Kursus Pra Perkahwinan anjuran Masjid Negara..daftar dlm kol 12-2 pm..starts around 2.15 pm..
Kursus tuh berjalan selama 2 hari..sambung hr Ahad kol 8.30 am until 6.30 pm..
hari 1st tuh mak ngan abah hantar..but on Sunday tuh, drive sendiri ke Masjid Negara..sib baik lah dah ingat jalan sbb hari sabtu tuh abah suruh bawak kete sendiri g sana..
Jalan pg2 ahad x jem pon..aku kuar around 7.40 am...sampai dlm kol 8.00 am ke Masjid Negara..
Besh n seronok kursus tuh...ustaz2 dia veri da sporting..ehehe...segan pon ada gaks..

Kat sana berkenalan jugak ngan 3 friends...
1. Kak Farizah (bakal Dr sakit puan)..she dtg alone..like me.
2. Kak Ika @ Zakiah..dia saudara baru..sedang mengikuti kursus dr JAKIM..org Sarawakian..pon sorang jer..like me..
3. Aisyah (adik lg..br 26) dia dtg wif tunang..akan berkahwin InsyaAllah bln 6 nih jugak..like me..ehehe

Kami pon tuka2 no phone..ehehe...derang nih sweet jer..kami byk jugak share stories..eheh
Since sijil amik on Saturday..aku pon suruh derang pos ke rumah jer...since aku x leh nak dtg amekkan...so..nnt pos ke rumah la..mebi on saturday..

Hari Isnin..g berjalan2 ngan mak mencari butik andaman...round2 byk tempat..ada kedai andaman yg aku tahu..n my mom pon ada yg perkenalkan kawan dia..but..x berapa menarik la jugak...
So..jalan2 round2 mencari tempat butik andaman...terjumpalah kat area Sentul..

Difi Beauty Collections (lupa full name dia)..
last2 aku amek la pakej kat situ..

Pakej dia, below 2300
1. Pelamin
2. Persalinan Persandingan (L/P) - Lace/Songket
3. 3 Persalinan Daerah (L/P) : termasuk gown potong kek (ada ka kek aku?)
4. 2 x make-up (nikah & Sanding)
5. Pintu Gerbang
* semua aksesori provided

Hmm..baju pon dah pilih..actually aku nak warna merah kan?..aku dah tunjuk dah antara baju idaman aku mcm ner..but kali nih lari la dr tema..ahaha
sib baik aku x pilih lagi warna tema..so..my new theme are...PINK + WHITE + MAROON

n nih la baju yg aku dah pilih...don't laugh oke..i wear pink??...tp nice la baju nih..byk white kan?

My Baju Bersanding
(white + pink)

So..mama kata baju nih oke..n en.tunang pon kata oke jugak..so..okelah...i'll wear it..hopefully i will look nice in it..berdebar tauu...


Hari Selasa..booking the andaman n mencari kain2 langsir mak nak jahit...n also mencari bunga pahar..found it..n bought it..adeh..sapa kata kawen senang..ahaha..duit mengalir macam air jer..sib baik laa bajet lg mahal dr the real price..boleh lah jugak cover part2 lain yg nak xtra..ehehe

Hari Rabu laks..g Medical Check-Up n buat akuan sumpah kat Mahkamah untuk Surat Tawaran Perlantikan Ke DG 41..
Sumpah tuh kejap jer..dlm 10 min jer..sbb pg dlm kol 8.30 sampai mahkamah..x ramai org pon..ada la 2 org sblom aku yg nak wat angkat sumpah jugak..
Yg lama tuh g Medical Check-Up..eheh..aku rabun mata belah kiri..as biasala..eheh..rabun silau..ehehe
sampai ke Pusrawi dlm kol 9.30 am....habis sumernyer dlm kol 11.30 mcm tuh..
Opps..my abah hantar my car ke Proton servis sbb nak drive balik ke Bt Pahat nih..jd kete kene servis dulu..

Sampai umah..aku ajak my abah ngan mama g Low Yat..since aku nak ajak 'kawan' teman..dia x leh nak teman..huhuhu..) aku tau ko baca blog nih..:P

Abah ingat nak survey printer..tp last2 x d beli pon..aku dpt la apa aku nak beli..my lexmark inkcartridge, portable keyboard n speakers...nice la jugak design dia..ehehe..

So...on Wednesday nite, aku amek K.Haida d rumah abag dia at Apartment Fiona tuh..n hari Khamis aku g basuh kete..n..around kol 12 kami pon bertolak from Bt Caves ke Rengit, BP.

N now..aku berada di sini..ehhe...kerja pon masih malas nak buat..huhu..rajin!!!

okela...lain kali kalo aku rajin lagi..aku tulis..ehehe

take care n selamat bercuti lagi!!





No comments: